Sedlová cisterna Annaburger je určená pro zemědělský provoz
Pátek 25.10.2019
Sedlové cisterny Annaburger se od klasických silničních cisteren liší robustním rámem, na který je posazená sklolaminátová nádrž. Díky tomu je hmotnost optimální, respektive hmotnost je soustředěná do rámu, nikoliv do nádrže. Rám tak může být mohutný, což je velmi důležité pro zemědělský provoz na nezpěvněných cestách. Cisterny, které jsou primárně stavěné pro silniční provoz, často žádný rám nemají. Pokud jej mají, jsou velmi těžké.
Sedlové cisterny Annaburger se běžně používají k dovozu materiálu přímo na pole. Mnohdy to znamená jet po nezpevněné komunikaci a otočit se na poli, ale s tím cisterny nemají problém. Vzduchem odpružený podvozek s přední zvedatelnou nápravu poskytuje klidnou jízdu v různých podmínkách. Zadní náprava je většinou natáčecí. Cisterna může mít povolenou ryhlost až 80 km/h.
Nádrže jsou ze sklolaminátu a vyrábějí se o objemu 24 nebo 28,5 kubíku. Samostatnou kapitolou jsou cisterny Highway Tanker a EcoTanker, které mají 30,5 kubíků. Cisterny lze vybavit plnícím zařízením, což může být čerpadlo Vogelsang, nebo vývěva Jurop. Samozřejmostí jsou různé plnící otvory a koncovky a většinou i zadní andocky pro připojení samochodů.
V České republice jezdí sedlová cisterna Annaburger o objemu 28,5 kubíků v podniku Agro 2000, kde naváží digestát a kejdu k samochodnému aplikátoru Terra Gator. I přes svojí vysokou cenu je sedlová cisterna Annaburger skvělé řešení pro provoz v zemědělství, kde jsou kladeny obrovské nároky na výdrž podvozku v podmínkách, do kterých běžné silniční cisterny nikdy nepřijdou.