Rozsáhlá expozice firmy Krampe na Agritechnice v Hannoveru.
Středa 16.12.2015
Stavební návěsy Krampe HP 20 Halfpipe jsou v Německu velmi populární a právem jsou považovány za nejlepší stavební návěsy vůbec pro svou enormní spolehlivost v náročných podmínkách. V Hannoveru byl vystaven dvounápravový model HP 20 s korbou o objemu 12,5 m3. Vystavený návěs měl kloubovou nápravu speciální konstrukce, která se hodí do náročného terénu. Firma Krampe dále nabízí parabolickou či hydraulicky odpruženou nápravu, která se každá hodí do trošku jiných podmínek. Vůz měl obuty pneumatiky Michelin 600/55 R26,5 a korba byla vyrobena z Hardoxu.
Dalším vystaveným strojem byl v Čechách velmi známý návěs Big Body 700S v dvoustranném provedení. Tento návěs je jeden z nejprodávanějších modelů firmy Krampe v ČR. 7m dlouhá korba a 60 cm vysoké násatvky přináší enormní objem a osvědčený podvozek s parabolickými pružinami s nosností 32 tun zas přináší spolehlivost v každodenním provozu. Na vozu byl demonstrován nový systém odpružení oje, kdy lze zvolit odpružení hydraulické, pneumatické a nebo silentblok. Novinkou je, že odpružení se dodatečně dají mezi sebou vyměnit.
Přívěs DA 34 Roadrunner představuje specialitu pro německý trh, kde se ještě ve velké míře používají soupravy dvou přívěsů za sebou. Takovýto stroj nahradí oba přívěsy naráz. Vzduchové odpružení poskytuje skvělý jízdní komfort i při vysokých rychlostech a flotační pneumatiky umožňují jízdu po poli s nízkým utužením půdy. Přívěs se vyrábí s 9 m dlouhou korbou a lze ho dodat i v dvoustranném provedení.
Hákové nosiče THL 21 L představují největší tandemový hákový nosič, který dokáže pracovat s kontejnery o délce až 7,5 m. Vzduchové odpružení umožňuje snížení podvozku při natahování kontejneru a pohodlnou jízdu na silnici. V případě zájmu lze nosič vybavit vlastním hydraulickým okruhem či dálkovým ovládáním. V letošním roce byl i v ČR enormní zájem o hákové nosiče a máme k dispozici i jeden model THL 21 L k okamžitému prodeji.
Poslední a největším soupravou vystavenou na stánku Krampe byl Mercedes se sedlovým návěsem Krampe Bandit SB 30/1070. Tento návěs je vybaven rolovacím pásem v podlaze v kombinaci s výtlačným štítem, který zajišťuje finální vyprázdnění korby. Ta má objem 55 až 60 m3, podle dodané výšky postranic. Podvozek je samozřejmě vzduchově odpružený, může být vybaven i řiditelnými nápravami Tridec, avšak předváděcí stroj měl nápravy klasické v kombinaci s flotačními pneumatikami, což je v Německu poslední dobou častější jev než speciální nápravy.
Firma Krampe předvedla sortiment, který sice nepřekypoval novinkami, ale potvrzoval velké úspěchy firmy Krampe na evropských trzích a vysokou laťku, kterou některé výrobky nastavily pro konkurenty a kterou stále nedokázali překonat.