Senážní vůz Annaburger o objemu 60 m3 patří k největším na trhu
Středa 23.12.2009
V loňském roce na podzim jsme uskutečnili zajímavý výlet do Německa s několika nadšenci z řad portálu www.farmweb.cz , k podniku služeb Metzger, který sídlí na sever od Magdeburgu v Německu. Mimochodem firma Metzger byla vyhodnocena časopisem Lohnunternehmer na výstavě Agritechnica v letošním roce jako jeden z 5 nejlepších a nejpokorkovějších podniků služeb v Německu. V současnosti má podnik služeb již 12 řezaček Krone a jeho hlavní činnost na podzim je sklizeň kukuřice pro asi 6-8 bioplynových stanic. Protože výkony Krone řezaček jsou ty největší na trhu a také proto, že odvozné vzdálenosti se u firmy Metzger pohybují od 5 do 8 km od farmy, vsadila firma Metzger na velkoobjemové vozy na třínápravovém podvozku. V současnosti vlastní 2 Schubmaxy HTS 29.17 a dva nové senážní vozy HTS 33.03 o objemu skoro 60 m3. Velikostně se vozy neliší od Schubmaxu, u zákazníků byl požadavek na rozvrstvení, proto nové vozy dostaly frézovací válce . Málokdo z majitelů bioplynových stanic u nás si uvědomuje, že postavit jen bioplynovou stanici nestačí. Je třeba se také zajímato o logistiku sklizně substrátu a také o aplikaci fugátu, protože přepravovaná množství hmoty jsou obrovská. V tomto směru spoléhá řada zákazníků v Německu na službaře, případně vypomáhají vlastními prostředky i sousední podniky. Vždy ale platí, že odvozný prostředek by měl mít 38-40 m3 na tandemu a 45-60 m3 na tridemu. Pokud trvá naplnění vozu o objemu 40 m3 necelé 2 minuty, pak se dá spočítat kolik potřebuje podnik odvozů a dusacích prostředků. Pokud si nevíte rady, rádi vám s řešením logistiky poradíme. To samé platí i o vhodném řešení skladování hmoty a najití případného partnera pro skladování a logistiku. Ideálním vodítkem pro nás jsou bioplynové stanice na území východního Německa, kde se také pohybují naši partneři.