Překládací vůz Annaburger pracuje od léta u Horoměřic
Úterý 16.12.2014
Překládací vůz je velice užitečný stroj, jehož použití se na jedné straně v počátcích setkává s poměrně velkým odporem, a na opačném konci spektra si zákazníci (i obsluhy) bez něj nedokáží představit sklizeň.
Pokud se krátce vrátíme k nekonečně omílaným výhodám překládacích vozů, tak těm dominuje především zrychlení sklizně díky faktu, že mlátičky mohou bez problémů vysýpat za jízdy, a ochrana před zhutněním půdy, kdy se po poli pohybuje pouze stroj k tomu určený. V těsném závěsu je pak snížení spotřeby paliva a efektvní způsob jak naložit kamion bez ztráty výkonnosti mlátičky.
Překládací vozy Annaburger se vyrábí v dvounápravové a třínápravové variantě s objemy 25, 28, 33 a 36 m3. Dominantou je překládací šnek o průměru 550 mm, který pracuje s výkonností 15 t/min. Vozy lze použít také na dovoz minerálních hnojiv či osiv a lze je vybavit hydraulickým pohonem přímo pro tyto účely. Rolovací plachta či naklápěcí klapka výložníku nejsou žádný problém, pro fajnšmekry jsou k dispozici i tenzometrické váhy s terminálem.
Překládací vůz HTS 20.16 o objemu 25 m3 zakoupila společnost Naděje Kříže s.r.o., která sídlí v Horoměřicích v blízkosti ruzyňského letiště. Jednalo se o vůz, který byl určen pro Bulharsko, avšak nebyl nikdy odebrán. Vůz má kloubovou nápravu s pneumatikami Alliance 700/50 - 22,5, naklápěcí klapku na šneku, rolovací plachtu a parabelicky odpruženou oj.
V létě jsme jej zachytili při sklizni pšenice hned vedle Horoměřic. Agregován byl s poměrně raritním traktorem McCormick ZTX 260 a obsluhoval jedinou mlátičku Claas Lexion 660. Překládací vůz plnil kamionovou soupravu, která stála na cestě u pole. Pokud by tam vůz nebyl, mlátička by musela sama dojíždět na souvrať a plnit kamion, což by představovalo obrovskou ztrátu výkonnosti. Nehledě na fakt, že překládací vůz pojal téměř tři zásobníky, než se musel vyprázdnit do kamionu. Ten měl tak více času na návrat.
I v současné době jsou k dispozici použité překládací vozy za lepší peníze, proto by zájemci neměli váhat, protože vozy dlouho volné nezůstanou.