Nákupní košík je prázdný

Největší Schubmax od Annaburgeru v Mladé Vožici funguje dobře ,ale...

Středa 06.04.2011

Problém přetěžování vozu je u Schubmaxu extrémní...

U firma Annaburger jsme zvyklí na to, že běžná dopravní technika je soustavně přetěžována. Velikost běžných koreb je však omezena určitým objemem daným pro obiloviny. Nasenáže jsou vozy vybaveny sklopnými nástavbami.

Schubmax je něco jiného. Prioritně je určen pro přepravu lehkých materiálů jako je siláž a senáž. Tomu odpovídá velký objem korby  55 m3 (v plechu), s kupkou až 60 m3. I přesto ,že se při zaškolení snažíme zákazníka na tuto skutečnost upozornit, v praxi se stává, že zákazník naloží do korby více jak 30 t obilí nebo jiného materiálu.

Poté samozřejmně může přijít problém z hlediska únosnosti gum, dále náprav a naposledy také z hlediska funkčnosti výtlačného čela.

Přetěžování je normální, ale zde je to problém....

Když mne kolega prodejce od firmy Daňhel Agro informoval , že v Mladé Vožici nefunguje výtlačný štít, vzal jsem to na vědomí a pro jistotu zavolal specialistu od firmy Annaburger. Annaburger totiž vyrobil od roku 2007 více jak 150 kusů těchto třínápravových vozů k plné spokojenosti zákazníků.  A tak se stalo ,že se naše "inspkce" objevila jednoho dne na dvoře v Mladé Vožici.   Jedním z důvodů ,proč jsme reagovali rychle byly také "poplašné zprávy" jednoho aktivního prodejce firmy Fendt, že náš Schubmax nefunguje.

Test nakládání vozu

Na úvod našeho testu si servisní technik firmy Annaburger nechal naložit vůz tak jak se běžně v podniku nakládá. Fotografie jsou vidět v galerii. I přesto, že vůz byl přeložen, vyprazdňoval štít vůz bez problémů.

Následně jsme naložili vůz podle hustoty a nosnosti na 22 t nákladu, také tyto fotky jsou v galerii. Rozdíl byl vidět na první pohled. Následně jsme si nachali naložit čtyři různé náklady a materiály, které se vozí. Vše šlo hladce vyprazdňovat.

Vážní listky promluvily

Zajímavý byl pohled na vážní listky z poslední doby, kde figurovaly náklady okolo 26 -28 t. Dovedu si představit, kolik se ve voze občas mohlo vozit v obilí. 

Závěr byl jednoznačný, pokud se vůz extrémně nepřetěžoval ,šlo vše hladce a bez problémů. Pokud byl vůz extrémně přetížen ,mohlo docházet k určitým problémům s vytlačením v polovině vozu. Při zkoušce v podniku za našeho dohledu nedošlo k jakémukoliv problému s výtlačným čelem.

Na závěr naší návštěvy jsme zákazníkovi  seřídily mírně nucené řízení náprav a mírně "doštelovali" výtlačný štít.

 

 


Registrace newsletteru

Chcete-li pravidelně dostávat zajímavé novinky o naší zemědělské technice, o nových produktech a akcích, potom vyplňte následující formulář a veškeré informace budou chodit pohodlně do Vaší e-mailové schránky.

Registrovat

Prohlédněte si archiv novinek »

Kontaktujte nás

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace