Návěs Annaburger Schubmax také za tahače sedlových návěsů
Úterý 13.06.2017
Sedlové návěsy s výtlačným čelem Schubmax nejsou úplně novou myšlenkou, ostatně první byly postaveny před mnoha lety, ale cílem byly spíše komunální služby velkých měst a letišť, než službaři v zemědělství. Návěsy byl obrovské, korba byla přes 10 m dlouhá. První vozy byly prodány do komunálních služeb města Mnichov a pak na letiště Lipsko/Halle, kde návěsy slouží na odvoz sněhu. V roce 2012 byly dva takové návěsy předány i na pražské letiště v Ruzyni, kde slouží ke stejnému účelu.
Nový model sedlového návěsu Schubmax se od předešlého liší především v menší délce. Korba odpovídá klasické návěsové verzi s délkou korby 9,1 m a objemem 48 m3. Taková korba už může sloužit pro převážení různorodých materiálů včetně siláží, hnojů a obilí. Druhou změnou je vzduchem odpružený podvozek, který umožňuje bezproblémové schválení na 80 km/h. Původní Schubmaxy měly podvozek hydraulický. A nutnou novinkou je i možnost použití flotačních pneumatik 560/60 R22,5.
Vyrobený návěs byl vybaven i dálkovým ovládáním funkcí stroje a zakrývací plachtou, která zabraňuje úletu materiálu. Návěs byl dodán službaři ze západního Německa za jeho agro - truck. Požadované schválení bylo pouze 60 km/h, což v Německu znamená možnost absence ABS na podvozku.
Firma Annaburger je jeden z mála výrobců, který nabízí dvě verze výtlačného čela (Schubfix už nepočítáme), a to v traktorové i kamionové verzi. Navíc lze Schubmax dodat i jako nástavbu na nákladní auto. A všechny tyto možnosti lze provést jako jednoúčelový stroj, nebo výměnný systém. Takto široké portfolio má málokdo a svědčí to o obrovském rozsahu, který firma Annaburger má.