Firma Krampe představila v Hannoveru osvědčené vozy i zajímavé novinky
Středa 20.11.2013
Expozici dominovaly dva třínápravové návěsy. Pozornost budil především sedlový návěs Bandit SB 30/60 v ALU provedení, který má objem 56 m3 a byl obut do polních pneumatik Alliance 650/50 R22,5. Firma Krampe tak reaguje na zvyšující se poptávku po návěsech za nákladní automobily, které však mohou jezdit po poli díky flotačním pneumatikám. První a poslední náprava návěsu byly natáčecí a podvozek byl na vzduchovém odpružení. Přímo v návěsu byl zapojen tahač Mercedes, který měl na zadní nápravě pneumatiky s průměrem 26,5 palce.
Druhý tridem na výstavní ploše byl Big Body 800. Vůz byl obut do pneumatik Michelin 600/60 R30,5. Firma Krampe je tak jednou z mála na trhu, která je schopná dát na sklápěčku pneumatiky s průměrem ráfku 30,5 palce. To posouvá ohcranu půdy před zhutněním zas o kus dále. Vůz byl hydropneumaticky odpružen, měl hydraulicky sklápěnou bočnici, vlastní hydraulický okruh a elektronicky nucené řízení náprav. Součástí tohoto systému je ovládací pult, který byl na výstavě ukázán. Na pultu lze nastavit polní a silniční režim. V polním režimu lze ovládat, které nápravy budou natáčeny a lze s nimi i zatočit bez změny úhlu mezi návěsem a traktorem.
Zajímavou novinkou byla hydraulicky hnaná náprava na stavebním návěsu HP 20 Halfpipe. Stavební návěsy firmy Krampe jsou velice populární v Německu a firma nestíhá vyrábět nové.
Další inovací bylo nové uložení náprav na návěsu Big Body 550. Díky jinému umístění parabelických pružin lze snížit výšku podlahy o cca 20 cm. To přispívá k vyšší stabilitě na svahu. Firma Krampe tak reaguje na vyšší poptávku po vozech s velkým objemem, ale zároveň nízkým těžištěm.
Firma Krampe opět dokázala, že je jednou z firem, které určují trendy v dopravní technice a posunula laťku zas o kus dále.
Za poskytnuté fotografie děkujeme Jiřímu Ptáčníkovi z firmy Daňhel Agro a.s. a také Štěpánu Samkovi.