Extratřída v překládacích vozech na velkých kolech 30,5''
Čtvrtek 04.11.2010
Speciální verze překládacích vozů s velkými koly a nízkým tlakem na pole
Na fotografiích v galerii je zachycen třínápravový překládací vůz Annaburger HTS 33.16 s nuceným řízením náprav, hydropneumatickým odpružením náprav a velkými koly s šířkou 800 mm a ráfkem 30,5". Podobně je tomu i u tandemového vozu ,rovněž s hydropneumatickým odpružením náprav BPW a koly s ráfkem 30,5".
Tato kombinace zaručuje v extrémních podmínkách vysokou stabilitu, nízký tlak na půdu a rychlý čas překládání. Navíc u objemu 28 m3 ,respektive 33 nebo 36 m3 lze dobře napasovat objem na odvozné prostředky ,které jsou k dispozici v našich podmínkách. Pokud jde o půdní tlak nízkotlaké gumy pracují s tlakem 1,5-2 bary na poli. Čím více náprav tím je zátěž rozložena na více "nohou". Jednonápravové překládací vozy ,odvozené od americké provenience s objemem 34 m3 a více musí mít zákonitě na poli problémy s tlakem v pneu a následně s utužením půdy, protože aby měla pneumatika požadovanou nosnost ,musí být nafoukána na 5 a více barů. Na silnici se překládací vůz s jednou nápravou nedá nasadit v Evropě vůbec, protože technicky se jedná o 13 t celkovou hmotnost a vůz váží mnohdy 8 t a více !!!!!
Častý argument konkurenčních prodejců o vysoké stabilitě jednonápravového vozu neobstojí, protože hydropneumatické odpružení s třínápravovým podvozkem a velkými koly 30,5" má velice vysokou stabilitu jak na silnici tak i na poli. Nasazení několika desítek překládacích vozů s tímto odpružením v podmínkách ČR to jen dokazuje a to většina vozů je vybavena koly s ráfkem 26,5".
Samostatnou kapitolou je velikost vozu, kterou určuje né zákazník ,ale velikost odvozných prostředků u něj v podniku nebo v podnikum kde pracuje podnik služeb. na to se často zapomíná při nákupu stroje této kategorie.
Pokud Vás bude cokoli ohledně překládacích vozů zajímat, kontaktujte nás ,rádi vám poradíme .